Lastik Bakımında Dikkat Edilmesi Gerekenler

lastik Basınçlarını Düzenli Olarak Kontrol Edin
lastik bakımı için kullanıcı açısından en önemli ve en basit konuların başında, lastik hava basıncının düzgün olmasını sağlamak gelmektedir. Bunun nedeni, lastik hava basıncının az ya da çok olması aracın çok yakıt tüketmesine, fren mesafesinin uzamasına ve lastik ömrünün kısalmasına neden olmaktadır. Basıncın kaç olması gerektiği ise aracın modeli ile lastik türüne göre değişir. Aracın lastik basıncının ne olması gerektiğini ise genellikle bagaj veya kapının kenarlarında yer alan bilgilendirme panolarından öğrenebilirsiniz. Eğer aracınızda böyle bir bilgilendirme yer almıyorsa yetkili araç bayileri ile lastik satıcılarına danışabilirsiniz.
Diş Derinliğine Dikkat Edin
Sıfır lastik diş derinlikleri 7-8 mm arasındadır. 1,6 mm altında diş derinliklerinde lastiklerin mutlaka değiştirilmesi gerekir. Zaten 1,6 mm ve altında diş derinliğine sahip olan araçlar muayeneden geçememektedir. Güvenli sürüş için özellikle 2 yaşından büyük olan lastiklerin 6 ay gibi belirli aralıklar ile diş derinliği ölçtürülmelidir.
Sadece İki lastik Değiştirmeyin
Araç lastiklerinden iki tanesini değiştirmek çok yanlış uygulamalardandır. Bu uygulama daha çok aracın çekiş gücü veya ağırlıklı dönüş yönünde olan lastiklerin diğer iki lastikten daha fazla aşınması sonucunda yapılmaktadır. Ancak bu çok tehlikeli ve tavsiye edilmeyen bir yöntemdir. Çünkü yeni alınan lastiklerin diş derinliklerinin, eski olan lastiklere oranlandığında 2-3 kat fazla olması özellikle dönüş sırasında arabanın fazla kaymasına ve dengesiz sürüş yapılmasına neden olur.
Mevsimine Göre lastik Kullanın
Ülkemizde mevsim özelliklerden dolayı, genel olarak yaz lastikleri kullanılmaktadır. Ancak özellikle kış aylarında belirli bölge ve hava durumlarında yetkililer tarafında her türlü araç için kış lastikleri zorunlu tutulabilmektedir. Lastiklerin imalat özelliklerinden dolayı mevsimine göre lastik kullanmak, hem güvenlik açısından çok önemli hem de lastik kullanım sürelerini uzatmaktadır.
Rot Balans Ayarlarını Yaptırın
Rot ve balans ayarları aracın sürüş ve gidişiyle alakalı bir ayar olmasında dolayı, ayarların tam olarak yapılmaması durumda, aracın birçok parçasına zarar verdiği gibi uzun vadede araç lastiklerine de zarar vermektedir.
Lastikleri Doğru Koşullarda Saklayın
Kış ve yaz lastik değişimlerinde eğer lastikleri siz saklayacaksanız lastikleri rutubetli ortamlar ile direkt beton zeminlere koymayın. Bunun yerine mümkünse kılıf içerisinde biraz kalın bir tahta üzerine koyun. Aksi takdirde lastik yapısında çeşitli bozulmalar olabilir.
Belli Bir Süre Sonra Lastiklerinizi Kontrol Ettirin
Lastiklerin genel olarak yıllık kontrol ettirilmesi tavsiye edilir. Ancak özellikle yeni lastikler çok fazla taşlı veya bozuk asfalt zeminlerde gitmek zorunda kalmıyorsa gidilen yola göre 2 yıla kadar çoğunlukla bir sorun yaşatmamaktadır. Bundan dolayı kullanım süresi 2 yıl ve üzeri olan araç lastiklerinizi bir bilene gösterin.